Четвер, 25.04.2024, 18:09
Вітаю Вас Гість | RSS

Харчування

Головна » 2011 » Липень » 25 » ЗДОРОВИЙ Стиль життя: Інтернаціональний ДОСВІД ТА СТРАТЕГІЯ КАЗАХСТАНУ. Глава 1 КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА
12:49
ЗДОРОВИЙ Стиль життя: Інтернаціональний ДОСВІД ТА СТРАТЕГІЯ КАЗАХСТАНУ. Глава 1 КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА
Програма Уряду від 30.06.1999 N 905 Глава 1. ЗДОРОВИЙ Стиль життя: Інтернаціональний ДОСВІД ТА СТРАТЕГІЯ КАЗАХСТАНУ

Тридцята сесія Глобальної асамблеї охорони здоров'я заклала базу для заслуги здоров'я для всіх, ухваливши в травні 1977 р., що "основна соц задачка урядів і ВООЗ надалі десятилітті зобов'язана полягати в досягненні до 2000 року всіма жителями землі такого рівня здоров'я, яке дозволить їм жити продуктивно в соц і економічному плані ".

Як зрозуміло, посеред причин, що впливають на стан здоров'я, стиль життя займає провідне місце - до 50%, дещиця інших причин становить по 20% і 10% - охорона здоров'я. Тому головним завданням у поліпшенні здоров'я населення є формування здорового стилю життя і нове ставлення людини до власного здоров'я. Бути здоровим зобов'язана бути внутрішньою потребою кожної людини. Здоров'я - найцінніше капіталовкладення всього суспільства.

В останні роки концепція "стиль життя" знайшла особливе значення.

Реформи в охороні здоров'я, розширення співробітництва та ефективна координація муніципальних, недержавних та особистих структур, науково - виробничих об'єднань, змі, міжнародних організацій - це база новітньої політики та програми формування здорового стилю життя на рівні окремого індивіда, сім'ї, різних соціальних груп і об'єднань.

Казахстан в процесі власного становлення як суверенної країни поетапно долає важкий і складний шлях переходу до новеньких публічним відносинам. Складність перехідного економічного періоду прискорити погіршення стану здоров'я населення: зростають захворюваність, громадська та дитяча смертність, скорочується тривалість життя, триває поширення алкоголізму, все величезні розміри отримують тютюнопаління і різні види наркоманії, особливо серед безробітних. Суворі побоювання викликає кількість і якість майбутніх людських ресурсів Казахстану.

Стан здоров'я народу слід розглядати як підсумок діяльності взаємозалежної міжвідомчої системи охорони і зміцнення здоров'я, що включає і систему охорони здоров'я, як на рівні країни, так і на місцевому рівні.

Стиль життя залежить в основному від тих цінностей, цінностей, практичних здібностей і проблем, які є невід'ємною частиною щоденного життя людей і формуються в результаті циклічних стереотипів дій, форм поведінки, умінь і здібностей, поглядів на події конфігурації в суспільстві та особистому житті. У зв'язку з цим, стратегія здорового стилю життя зобов'язана спиратися на реалістичну й симпатичну перспективу, якої люди можуть скористатися в процесі власної щоденного життя.

Інтернаціональна конференція ВООЗ / ЮНІСЕФ з первинної медико - санітарної допомоги, проведена у м. Алма - Аті (вересень, 1978 р.), затвердила у власних підсумкових документах положення про те, що первинна медико - санітарна допомога, у тому числі профілактичні програми, є головним елементом заслуги здоров'я та здорового стилю життя.

Алма - Атинська конференція рішуче підтвердила значення того, що здоров'я є головним правом людини, що становить одну з головних соц завдань. Не для кого не секрет те, що економічний і соц розвиток є одне з важливих критерій для заслуги найвищого можливого рівня здоров'я населення. Само-собою зрозуміло, первинна медико - санітарна допомога становить важливу частину медико - санітарного забезпечення, базуючись на практичних науково - обгрунтованих і соціально застосовних способах і розробках, доступних кожній людині.

У 1980 р. на тридцятій сесії Євро регіонального комітету була затверджена загальноєвропейська стратегія заслуги здоров'я для всіх. У стратегії містився заклик кардинально поміняти підходи дорозвитку охорони здоров'я. Зверніть увагу на те, що при всьому цьому основний упор був виготовлений на 4, викликають незвичайну заклопотаність, областях: стиль життя і здоров'я; причини ризику, що діють на здоров'я населення і навколишнє середовище; переорієнтація системи охорони здоров'я; мобілізація політичної, управлінської та технологічної підтримки з метою втілення потрібних конфігурацій. У стратегії пропонувалося також підвищити пріоритетність вопросцев зміцнення здоров'я та профілактики захворювань, прийняти позитивні заходи у всіх секторах суспільства, чия діяльність впливає на здоров'я, приділити більшу увагу ролі окремих осіб, сімей і груп населення. Поліпшення первинної медико - санітарної допомоги розглядалося як головного підходу до здійснення цих конфігурацій.

Один з провідних принципів філософії заслуги здоров'я для всіх і особливо зміцнення здоров'я стосується необхідності "зробити здоровий вибір найбільш звичайним вибором" і передбачає необхідність створення відповідних здібностей для практичних дій.

У 1982 р. ВООЗ була створена Загальнонаціональна програма вбудованої профілактики неінфекційних хвороб - "Сінді", головною метою якої було поліпшення здоров'я, якості життя, скорочення числа ранніх смертей, захворювань і числа інвалідів на комунальному рівні. Дуже хочеться підкреслити те, що ця програма акцентувала увагу на профілактиці та контролі за факторами ризику: куріння, найвища артеріальний тиск, гіперхолестеринемія, зловживання алкоголем та інші, які є загальними для величезного числа придбаних неінфекційних хвороб. У програмі також зверталася величезну увагу на психо - соціальні та інші причини навколишнього середовища.

Думка необхідності інтегрованого підходу з'явилася в результаті здійснення комплексних комунальних програм боротьби з серцево - судинними хворобами, а саме, з ішемічною хворобою серця та артеріальною гіпертензією.

Було встановлено, що контроль за окремими факторами ризику ішемічної хвороби серця, такими як паління, артеріальна гіпертензія, гіперхолестеринемія і інші призводять не тільки до зниження смертності від ішемічної хвороби серця й інших серцево - судинних хвороб, але також і загальної смертності від злоякісних новоутворень та інших придбаних неспецифічних хвороб.

У крайнє 20-річчя в багатьох країнах світу були отримані більш вражаючі результати при виконанні профілактичних програм (США, Фінляндія, Канада, Англія та ін.) Після 1987 20 держав Європи ухвалили закони або програми по боротьбі з курінням. Казахстан також є учасником програми Сінді.

Інтернаціональна Конференція по зміцненню здоров'я, що відбулася в Оттаві (Канада) у 1986 році, розгледіла вопросци підходящого для здоров'я стилю життя і прийняла Оттавську Хартію зміцнення здоров'я. У Хартії викладається комплексна стратегія зміцнення здоров'я, що включає 5 якостей: суспільна політика, яка сприяє зміцненню здоров'я; сприятлива для здоров'я навколишнє середовище; особисті здібності та вміння; діяння населення і переорієнтація служб охорони здоров'я, надавши їм найширші можливості приділяти величезну увагу питаннях здоров'я, а не захворювань, і поміняти вдачу відносин між службами охорони здоров'я і населення. Цей документ характеризує три головні індивідуальності. По-1-х, в ньому ставиться завдання посприяти людям на сто відсотків втілити власний потенціал в плані здоров'я, по-2-х, заохочується їх діяльність в інтересах охорони здоров'я, і, по-3-х, сектор охорони здоров'я намагається взяти на себе посередницькі функції, спрямовані на згладжування суперечать один одному інтересів у суспільстві з метою підтримки розвитку охорони здоров'я.

Але, ступінь прихильності країн політиці, що сприяє зміцненню здоров'я населення, значно різниться, тому що економічні іполітичні цінності держав часто не відповідають руху до сприяє зміцненню здоров'я публічній політиці. Дане протиріччя обговорювалися на конференціях ВООЗ, таких як Європейська конференція з політики щодо тютюну в Мадриді (Іспанія) в 1988 р. і Європейська конференція з питань політики в області продовольства і харчування в Будапешті (Угорщина) в 1990 р.

Зростаюча стурбованість громадськості щодо вопросцев добробуту населення, навколишнього середовища та екології, зростаюча активність груп споживачів може надавати ту підтримку, яка потрібна для успіху з формування здорового стилю життя.

Вирішенню цих проблем була присвячена і 4-я Інтернаціональна конференція щодо зміцнення здоров'я, що відбулася в 1997 році в Джакарті (Індонезія). За матеріалами роботи цього форуму була прийнята джакартському декларація, що визначила головні цінності зміцнення здоров'я в 21 столітті: розвиток публічної відповідальності за здоров'я; підвищення інвестицій, спрямованих на розвиток здоров'я; консолідація і розширення партнерства в інтересах здоров'я; розвиток потужності суспільства і індивіда, забезпечення інфраструктури зміцнення здоров'я.

Розвиток публічної відповідальності за здоров'я має відбуватися засобом запобігання нанесення шкоди здоров'ю індивідуумів; захисту навколишнього середовища та забезпечення оптимального використання ресурсів; обмеження виробництва та реалізації шкідливих для здоров'я продуктів; зміцнення здоров'я в певних критеріях проживання, роботи і т.д..

Таким чином, сам час продиктувало необхідність оздоровлення населення, що знайшло своє відображення у Посланні Президента народу Казахстану "Казахстан - 2030. Процвітання, збереження і поліпшення добробуту всіх казахстанців", в будь одним з 7 тривалих цінностей є "Здоров'я, освіта і добробут людей Казахстану ".

У цьому документі виготовлені акценти на більш актуальні та наболілі труднощі охорони і зміцнення здоров'я, які лягли в базу стратегії країни: запобігання хвороб і стимулювання здорового стилю життя; боротьба з наркоманією і наркобізнесом; скорочення вживання алкоголю і тютюну; поліпшення здоров'я жінок і малюків; поліпшення харчування; чистота навколишнього середовища та екології. Президент країни закликає включитися в реалізацію цих стратегічних напрямків усі муніципальні відомства, громадськість, релігійні конфесії, неурядові та міжнародні організації, також всіх людей країни.

У Посланні Президента Республіки Казахстан народу говориться про те, що "маючи сильну стратегію і цілеспрямованість, ми зможемо вдало подолати будь-які величезні перешкоди, що стоять на нашому шляху".

Набір текстів нормативних правових актів з газетних джерел, внесення змін і доповнень до тексти, підготовка текстів для їх публікації в Веб зроблені спецами ТОО "Кама-Консалтинг" для власних потреб і цілей наших клієнтів. У властивості доп джерела текстів нормативних актів застосована база даних довідково-правової системи Adviser.

Хоча інформація отримана з джерел, які ми вважаємо надійними і наші специ застосували максимум сил для вивірки коректності придбаних версій текстів наведених нормативних актів, ми не можемо віддати якихось підтверджень або гарантій (як явних, так і неявних) щодо їх точності.

Компанія "Кама-Консалтинг" не несе відповідальності за будь-якого-небудь впровадження формулювань і положень, що містяться в цих версіях текстів нормативних правових актів, за впровадження даних версій текстів нормативних правових актів в якості бази або за будь-які упущення в текстах публікованих тут нормативних правових актів.

Переглядів: 749 | Додав: chords | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Меню сайту
Форма входу
Статистика
Пошук
Друзі сайту
Календар
«  Липень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів